Διαιτολογικές Συστάσεις

Διατροφικές συστάσεις σε Αιμορροϊδοπάθεια

Διαιτολογικές συμβουλές για την πρόληψη αιμορροϊδικής κρίσης

 Οι αιμορροΐδες προκαλούνται συχνά από έναν συνδυασμό πολλών πραγμάτων όπως το σφίξιμο κατά τη διάρκεια μιας κένωσης, ή συχνή δυσκοιλιότητα (σκληρές ή δύσκολες κενώσεις), διάρροια (συχνή χαλαρή, υδατώδης κένωση), εγκυμοσύνη, παχυσαρκία και κίρρωση του ήπατος.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα:

Μικρές αλλαγές στην καθημερινή διατροφή και δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

1.    Καταναλώστε καθημερινά περισσότερες φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες κάνουν τα κόπρανα μαλακά και υδαρή. Αυξήστε σταδιακά τις φυτικές ίνες του καθημερινού σας διαιτολογίου αυξάνοντας την κατανάλωση τροφών σε πλούσιες ίνες:
i.    Φρούτα όπως μήλο, αχλάδι και ροδάκινο με τη φλούδα, μπανάνα, πορτοκάλι, φράουλες, δαμάσκηνα, σταφίδες.
ii.    Λαχανικά όπως μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, κουνουπίδι, καρότα, λάχανο, ραδίκια, μπάμιες, σπανάκι, κολοκύθι.
iii.    Ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως, ρύζι μη αποφλοιωμένο, δημητριακά πρωϊνού με πίτουρο σιταριού (All Bran, Bran flakes), κουάκερ, καλαμπόκια, αρακάς, πατάτες με τη φλούδα, φασόλια, φακές, ρεβύθια.

2.    Αυξήστε την κατανάλωση υγρών. Τα υγρά κάνουν τα κόπρανα πιο μαλακά και είναι απαραίτητα ιδιαίτερα αν έχετε αυξήσει και τις φυτικές ίνες στην καθημερινή σας διατροφή. Αυξήστε το νερό, τις σούπες, τους χυμούς φρούτων και λαχανικών και αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση υγρών που περιέχουν αλκοόλ, γιατί προκαλούν αφυδάτωση.

3.    Αυξήστε την σωματική σας δραστηριότητα. Τακτική σωματική δραστηριότητα βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού σας συστήματος. Εντάξτε 20-30 λεπτά έντονο περπάτημα στο καθημερινό σας πρόγραμμα ή κάποια παρόμοιας έντασης και διάρκειας δραστηριότητα.

4.    Δώστε στον οργανισμό σας χρόνο. Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν αρκετό χρόνο, ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες και αγνοούν οτι καταστέλλουν την ανάγκη για κένωση του εντέρου. Αυτό όμως επιβαρύνει ή και δημιουργεί το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας και καλό είναι να αποφεύγετε την αναβολή αυτής της διαδικασίας.

5.    Μή χρησιμοποιείτε καθαρτικά χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ιατρού. Τα καθαρτικά είναι διάφορα φάρμακα που βοηθούν α σθενείς με δυσκοιλιότητα να έχουν συχνές και χωρίς πόνο κενώσεις. Όσοι δεν έχουν σοβαρό πρόβλημα δυσκοιλιότητα δε χρειάζονται λήξη καθαρτικών. Σε περίπτωση που αλλαγές στη διατροφή και τη δραστηριότητα δεν βοηθήσουν, το ενδεχόμενο λήξης καθαρτικών θα πρέπει να συζητηθεέ με τον ιατρό σας.

6.    Αν διαπιστώσετε σημαντικές εναλλαγές στις συνήθειες του εντέρου (δυσκοιλιότητα-διάρροια-δυσκοιλιότητα) και απώλεια βάρους, χωρίς να έχετε αλλάξει κάτι στις συνήθειες σας, πρέπει να επισκεφθείτε και να ενημερώσετε τον ιατρό σας.

Μην ξεχνάτε:

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα πρόβλημα που περιστασιακά όλοι μπορεί να αντιμετωπίσουν.

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν λανθασμένα οτι έχουν δυσκοιλιότητα
Μικρές αλλαγές στη διατροφή και τη δραστηριότητα μπορεί να σας βοηθήσουν
Υπάρχουν κάποια φάρμακα που έχουν ως ανεπιθύμητη ενέργεια τη δυσκοιλιότητα
Μην χρησιμοποιείτε καθαρτικά χωρίς την έγκριση ιατρού.

 

 

Kατεβάστε το φυλλάδιο σε μορφή PDF

watermark smallΓια περισσότερες πληροφορίες και υπεύθυνη ενημέρωση επικοινωνήστε με τον κο Όθωνα Μιχαήλ, Γενικό Χειρουργό, Διευθυντή Χειρουργικής Κλινικής Ιατρικού Παλαιού Φαλήρου και Υπεύθυνο Τμήματος Ορθοπρωκτικής Χειρουργικής, Τηλ.: 2109520070, 6944435931 | Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | http://www.omichail.gr

Menu